صفحه شخصی شادین امانی   
 
نام و نام خانوادگی: شادین امانی
استان: گیلان
رشته: کارشناسی عمران - پایه نظام مهندسی: دو
شغل:  ناظر و طراح
شماره نظام مهندسی:  11/300/01604
تاریخ عضویت:  1389/01/25
 روزنوشت ها    
 

 این سالن غذا خوری رو ببینید بخش معماری

25
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

Photos - The CUBE
THE CUBE - Dining with a View - itinerant restaurant commissioned by Electrolux, celebrated its' opening on Friday, 1 April, 2011 in Brussels. The project was conceived and organized by the Belgian event agency Absolute Blue; the design of the pavilion, as well as the interior design, was developed by the Italian firm Park Associati, Milano; Logo and Texture Design by Studio FM Milano.
Designed to visit unexpected and dramatic locations throughout Europe, THE CUBE - Dining with a View- was launched in Brussels where it sits atop of the Parc du Cinquantenaire, close to the headquarters of the European Community. It will be open for lunch and dinner in this location until the 3rd of July, temporarily transforming Brussels' skyline with it's presence.
The restaurant will be active simultaneously in twin structures; two Electrolux Cube’s will travel across Europe offering a memorable dining experience for 18 guests per setting in magnificent locations: Belgium, Italy, Russia, Switzerland and Sweden. The semi-transparent structure will reside 3 months in each location and will be seen on top of buildings, monuments and on occasions, even floating on water.
The interior of the THE CUBE has been designed to suit different arrangements; the pavilion consists of a large open-planned space with a visible kitchen and a single large table that can be made to disappear by raising it up to the ceiling to form a lounge area for use after eating.
The total floor area of 140 sqm is divided between the open-planned space and a 50 sqm terrace.
In the kitchen, fitted with high-tech appliances in typical Electrolux style, top international chefs will take turns in offering guests a show-cooking service with specially created menus.
THE CUBE has been conceived as a module that can be put up and taken down relatively easily, one that suits all climatic conditions, even the most extreme, while always expressing the maximum in living comfort with its refined aesthetics and use of high-quality materials.
The construction has the lightness and versatility of an exhibition stand yet with the design complexity of a building. It uses materials that are highly innovative in terms of technology, eco-sustainability and energy saving as well as enabling constant re-use.
The pavilion’s lightness of form is emphasised on the exterior by its white colour and given a sense of movement through the use of an aluminium “skin” that has been laser-cut to create a texture with a geometric design that covers the whole of the outer surface. The base of the building, slightly raised with respect to the ground, accentuates the idea of lightness and the cleanness of form that characterises the entire structure. Inside, more highly advanced technological solutions can be found in the lighting, heating, sound system and of course, the kitchen equipment.


















چهارشنبه 16 شهریور 1390 ساعت 10:13  
 نظرات    
 
بلال مرادی قره تپه 17:17 چهارشنبه 16 شهریور 1390
12
 بلال مرادی قره تپه
تشکر از شما سرکار خانم امانی
عالی بود
سایه ذاکری 22:30 چهارشنبه 16 شهریور 1390
13
 سایه ذاکری
واقعا چه ایده های جالبی دارند.حالا شاید ایران هم اومدن :)
ممنون شادین جان
سید حافظ هاشمی 22:31 چهارشنبه 16 شهریور 1390
11
 سید حافظ هاشمی
با تشکر از شما سرکار خانم امانی ، با اینکه خود طرح غذا خوری بسیار عالی و جالب است و از مصالح نو و جدید استفاده شده است . ولی در کلیت قرار دادن آن بر روی یک بنای تاریخی که خود عظمتی چند برابر از این غذا خوری دارد . که این کار به نظر من یک توهین به آن بنا است که یک فضایی را مانند زیگیل به آن چسبانده اند که این کار صد برابر اشتباه است .
بهناز فردوسی 11:20 پنجشنبه 17 شهریور 1390
12
 بهناز فردوسی
نظرها قابل احترام هستن.
من هم نظرم کاملا برخلاف نظر آقای مهندس هشمی هست.
چون این قبیل الحاق ها رو مثل اضافه کردن اون هرم مدرن به بنای موزه لوور، یک حرکت جسورانه و ساختارشکنانه می دونم که نشون دهنده شهامت طراح هست.
من توی این طرح هیچ توهینی به بخش قدیمی تر بنا نمی بینم. چون اگه طراح بخش قدیمی رو واجد ارزش نمی دونست، طراحی جسورانه خودش رو کنار اون نمی گذاشت.
سایه ذاکری 15:15 پنجشنبه 17 شهریور 1390
9
 سایه ذاکری
جناب هاشمی حرفتون کاملا متینه و نشون دهنده ی علاقتون به بناهای با ارزشه.ولی به نظر من در مورد این طرح به خصوص که کاملا موقتی هست و قراره در هر مکان فقط سه ماه بمونه و با توجه به ظرفیت کم پذیرش مهمانی که داره آسیبی به بنا وارد نمی کنه،اتفاقا خیلی ایده ی نابیه و خیلی به مطرح شدن اون بنا کمک می کنه.نمونه اش همین روز نوشت که ذهن منو به سمت این بنا تو بلژیک برد.به نظرم این ابتکارها حتی کمک بزرگی به صنعت گردشگری میکنه
سید حافظ هاشمی 23:55 پنجشنبه 17 شهریور 1390
6
 سید حافظ هاشمی
با تشکر از شما خانم فردوسی من هم با این قسمت حرف شما موافق هستم که یک حرکت جسورانه ای است و لی این جسارت تا کجا ....؟!یک معمار یاید جسارت داشته باشد تا بتواند طراحی هایش را به نمایش عموم بگذارد .! مثلا شما این جسارت را قبول می کنید که همچین ساختمانی را روی بنا های قدیمی با ارزش ایران قرار بدهید فرض کنید این ساختمان را روی گنید سلطاانیه نبا آن عظمت ساخت و یا سی و سه پل ، منار جمبان ، کاخ عالی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله و. ... که در ایران بسیار هستند . و در تایید حرف شما که گفتید جسارت درسته در صورتی که این جسارت باعث آزار و اذیت کسی یا بنایی نشود قابل قبول هستش .
با تشکر
اکبر فرح بخش 08:47 آدینه 18 شهریور 1390
4
 اکبر فرح بخش
موافق احداث غذاخوری در اینجا نیستم- مثل اینکه عالی قاپوی اصفهان رستوران بشه -ولی مصالح بکار رفته خوبند
مصیب ایراندوست 12:07 آدینه 18 شهریور 1390
6
 مصیب ایراندوست
می شود بهتر از این کار کرد
بهروز بیگلر 12:57 آدینه 18 شهریور 1390
4
 بهروز بیگلر
خوب بود مرسی
شادین امانی 12:13 شنبه 19 شهریور 1390
8
 شادین امانی
من هم نظر خانم ذاکری رو قبول دارم ..برای جلب توریست ائده خوب و نا مخربی هست
محمد ذوالفقاری 12:54 شنبه 19 شهریور 1390
5
 محمد ذوالفقاری
این دوسازه با هم متناسب نیستند
سید حافظ هاشمی 00:12 یکشنبه 20 شهریور 1390
5
 سید حافظ هاشمی
با عرض سلام دوباره خدمت خانم ها امانی و ذاکری ، درسته ما باید و یا مسئولین کاری بکنند که جذب توریست شود نه اینکه بنایی را تخریب کنیم و یا آن را با بنا های دیگر به توریست بشناسانیم که شاید توریست توجهش به بنای جدید برود و دیگر بنای تاریخی ما به چشم نیاید . پس ما می توانیم جلوه های وجودی و اصلی خود بنا را به رخ بکشم و با نشان دادن خصوصیات جالب و بی مثال بنا های ایرانی که هر کدام حرفی برای گفتن دارند و به خودی خود کامل و بدون نقص هستند که نمونه بارز آن عکس هایی که جناب مهندس احمد پور در خبرنامه شماره 432 ارائه دادن که این یک نمونه کوچک آن است . که کسانی که درس مرمت و یا رشته تحصیلی ۀن ها این است بهتر می توانند طرح هایی جالب و خوب ارائه کنند .